Pazartesi, Mart 11, 2013

Android Emülatör'ünü Hızlandırın

Android için uygulama geliştiren herkes emülatör’ün yavaşlığından şikayet etmiştir.
Henüz bir kaç yıllık bir Intel işlemciniz varsa HAXM(Hardware Accelerated Execution Manager) ile emülatör’ü inanılmaz hızlarda çalıştırmak mümkün olabiliyor.

Ben denedim sonuç mükemmel olunca paylaşmadan edemedim.

Gerekli Malzemeler:

1) Intel Virtualization Technology(VT) destekleyen bir CPU ( Buradan CPU’nuzun VT destekleyip desteklemediğini öğrenmeniz gerekecek. Benim 3 yıllık Core i5’im destekliyor, işlemciniz çok eski değilse sorun olmayacaktır muhtemelen)

2) HAXM Software –> http://software.intel.com/en-us/articles/intel-hardware-accelerated-execution-manager Buradan işletim sisteminize uygun versiyonu indirin.

3) Android SDK tabiki.

Kurulum:

HAXM kurulumu ile işe başlıyoruz. 2.adımda indirdiğimiz dosyayı çalıştırıp kuruyoruz.

Daha sonra SDK Manager’ı açıp Extras kısmından HAXM’i seçiyoruz.



HAXM tüm sistem imajlarında kullanılabilen bir uygulama değil maalesef, eğer sistem imajlarınız arasında yoksa Intel tabanlı bir imaj’da seçiyoruz.



Bu iki paketi “Install packages” seçeneğiyle yükledikten sonra Intel CPU'lu yeni bir virtual device yaratıp HAXM’in keyfini sürmeye başlayabilirsiniz.



* Eğer grafik işlemci gücü gerektirecek (opengl tabanlı özellikle) uygulamalar tasarlıyorsanuz “Use Host GPU” seçeneği ile de ciddi performans artışı sağlayabilirsiniz.

HAXM'in devreye girdiğini emülatör'ü başlattığınızda logları takip ederek görebilirsiniz.



Herkese iyi eğlenceler.

6 yorum:

  1. amd işlemci kullanıyorum nasıl hızlandırabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMD işlemciler için böyle bir şey mümkün değil bildiğim kadarıyla.

      Sil
  2. Hocam paylaşımınız için teşekkürler.
    At arabası yerine Ferrari ile gitmek daha iyiymiş. :)

    YanıtlaSil
  3. İntel i7 4770K işlemci sanallaştırma desteği olmasına rağmen intel HAXM sanallaştırma yok diye kurulmuyor

    YanıtlaSil
  4. http://ark.intel.com/products/75123/Intel-Core-i7-4770K-Processor-8M-Cache-up-to-3_90-GHz

    Intel® Virtualization Technology (VT-x) desteği var ama Intel® Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d) desteği olmadığı için yüklenmiyor sanırım. Çünkü ben de araştırdım benim işlemcim İ7 2600K bu işlemcide de yok daha doğrusu K modellerde yani çarpan kilidi açık olan modellerde destek yok nedense.

    YanıtlaSil
  5. merhaba, uzun uğraşlar sonucu haxm kurmayı başardım(bcedit ayarı kilit noktası oldu) ancak, android studio da çalıştırınca aşağıdaki hatayı alıyorum.
    "HAXM is not working and emulator runs in emulation mode
    emulator: HAXM does not have enough memory remaining to load this AVD.
    emulator: AVD RAM size = 512 MB
    emulator: HAXM max RAM size = 0 MB (for all running AVDs)
    emulator: Try creating an AVD that requires less RAM or re-running the HAXM installer to set a higher memory limit.
    emulator: Failed to get Hax capability:6"

    nexus 5 denedim, nexus s denedim, android 4.2 x86 denedim... aynı hatayı aldım.
    bir tek 2.7" qvga cihazını seçtiğimde sorunsuz çalışmış gibi göründü:
    "HAXM is working and emulator runs in fast virt mode"

    bir fikriniz var mı?

    YanıtlaSil